Petr Lesenský s týmem agentury Lesensky.cz

Marketingová rada města Brna pomáhá třeba s kodexem pro sociální sítě

Profile picture for user Tereza Ticháčková
Tereza Ticháčková
19. 8. 2024

Marketingová rada města Brna se zaměřuje na aktualizaci komunikační strategie města, řešení aktuálních marketingových problémů a budování jednotné image. Rada je složená z odborníků, kteří přinášejí cenné pohledy z praxe. Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz, je jejím místopředsedou, a tak jsme se ho zeptali, co se na půdě Marketingové rady města Brna právě řeší. 

Můžeš nám představit, co Marketingová rada města Brna dělá?

Marketingová rada města Brna se schází zhruba pětkrát ročně a řeší aktuální problémy marketingu města Brna i jeho městských firem. Jejím stěžejním úkolem je pomoct s dokončením komunikační strategie města Brna. Poslední pochází z doby před dvanácti lety a my samozřejmě chceme propagaci města posouvat kupředu a využívat k tomu i nové trendy. Kromě toho pomáháme například s definováním priorit v komunikaci či s budováním jednotné image města navenek. 

Kde můžeme vidět výsledky práce rady?

Výsledky naší práce můžete vidět v různých projektech a strategických dokumentech. Například na poslední červnové schůzi se projednávalo, jak motivovat studenty k registraci trvalého pobytu v Brně, nebo se řešila situační analýza komunikační strategie města Brna. Dále jsme mluvili o roztříštěnosti webových stránek, potřebě vytvoření kodexu pro sociální sítě a způsobech, jak zlepšit měření návštěvnosti webů. 

S jakými osobnostmi se v Radě můžeme potkat? 

V radě najdete zástupce magistrátu, městských společností, akademického sektoru i lidi z byznysu. V radě jsou podle mě zastoupení top odborníci na jednotlivé marketingové disciplíny. Pohled lidí z praxe je navíc často odlišný od zástupců veřejného sektoru, což dělá tuhle platformu velmi zajímavou a efektivní.

Momentálně je nás dvanáct. Jmenovitě je to předsedkyně Kateřina Jarošová, dále Čeněk Absolon, Alex Fiala, Jakub Geisler, Marek Hadra, Martin Horný, Filip Hrůza, Jakub Koudelka, Patrik Sýkora, Adam Šilhan, Tomáš Zindulka a já. Mě ostatní zároveň navrhli na místopředsedu rady. 

Zmínil si, že na poslední radě byla řeč o vytvoření kodexu pro sociální sítě města Brna. Co by podle členů rady mělo být jeho obsahem?

Kodex pro sociální sítě komunikace města by měl obsahovat několik klíčových bodů. S dovolením to vezmu trochu strukturovaně:

  • Definice účelu a cílů použití sociálních sítí pro komunikaci města. Tedy jaké cíle chce město prostřednictvím těchto platforem dosáhnout. 
  • Pravidla a etiketu pro profesionální a respektující komunikaci. Například bychom se chtěli vymezit vůči urážlivým, diskriminačním nebo nenávistným komentářům. Chceme také poskytnout pokyny pro moderování diskuzí a odstranění nevhodných příspěvků.
  • Ochrana soukromí. Rádi bychom stanovili pro město a městské firmy pravidla pro ochranu osobních údajů obyvatel. Také chceme dát dohromady pokyny pro zveřejňování fotografií a jiných citlivých informací. 
  • Respektování autorských práv. Kodex by měl respektovat autorská práva při sdílení obsahu a obsahovat pokyny pro uvádění zdrojů u sdílených materiálů. 
  • Transparentnost a odpovědnost za komunikaci s obyvateli. Obsah zveřejněný na oficiálních profilech města by měl být velmi přímý a průhledný. 
  • Plán pro krizovou komunikaci. Plán by měl zahrnovat pokyny pro rychlé a přesné informování obyvatel v krizových situacích, jako jsou přírodní katastrofy nebo havárie, je nezbytný. 
  • Podpora participace obyvatel. Rádi bychom pobídli obyvatele, aby se účastnili rozhodovacích procesů prostřednictvím sociálních sítí. Pro město a městské firmy chceme vytvořit pravidla pro odpovídání na dotazy občanů. 
  • Aktualizace a údržba obsahu. Je důležité poskytovat aktuální informace. Proto by součástí kodexu měl být plán pro údržbu a správu profilů na sociálních sítích. 
  • Školení a výcvik pro zaměstnance. Chceme pomocti zajistit správné a odpovědné používání nástrojů sociálních médií. 
  • Právní rámec. Komunikace na sociálních sítích města a městských firem by samozřejmě měla být v souladu s platnými zákony a předpisy, které se týkají komunikace na sociálních sítích. 

Existuje nějaké město, jehož komunikace, prezentace a marketing se ti líbí a slouží ti do jisté míry jako ideál?

V České republice i ve světě se mi líbí prvky komunikace mnoha měst a obcí. Nebudu nikoho vyzdvihovat. Základem je autentičnost, aby se s komunikací ztotožnili lidé v regionu.