Jsme PR a marketingová agentura
V roce 2009 vznikla v Brně PR agentura Lesensky.cz. Na trhu uspěla díky nadšení, prokazatelným výsledkům a šikovným odborníkům.
Komunikačnímu oboru se věnujeme naplno a ze všech perspektiv. V rámci uceleného konceptu PR 360® spojujeme taktickou výkonnost marketingu se strategickou silou public relations. Zabýváme se PR, marketingem i tvorbou webových stránek. Máme za sebou 500+ dokončených projektů. Náš tým se skládá z více než 30 profesionálů, kteří jsou pro klienty k dispozici na centrále v Brně, na pobočce v Praze a v zastoupení na Slovensku.
Příběh agentury
Vznik agentury Lesensky.cz
Petr Lesenský zakládá PR agenturu Lesensky.cz. Vznikají webové stránky a začíná spolupráce s prvními klienty. Prvním zaměstnancem agentury je Markéta Kohoutková, která se o devět let později stane PR ředitelkou celé firmy. I přesto, že tým zatím nemá oficiální kanceláře, je o jeho profesionální servis zájem. Svou premiérovou tiskovou konferenci pořádá agentura pro Student Agency a launch značky RegioJet.
První kancelář a práce pro IKEA
Agentura má čtyři zaměstnance a stěhuje se do první oficiální kanceláře. Startuje spolupráce se značkou IKEA, která má zájem o pomoc s media relations. Do sídla společnosti proudí stále více klientů i spolupracovníků. Díky výhodnému umístění sídla v Brně začíná Lesensky.cz expandovat a pracovat pro klienty ze Slovenska.
Péče o deset klientů a agenturu Invia
Agentura se rozrůstá a stěhuje se do nového a většího sídla. Celkem se tým Petra Lesenského stará o desítku dlouhodobých klientů. Firma začíná spolupracovat s cestovní agenturou Invia, které bude nakonec pečovat o media relations krásných 8 let. Agentura poprvé řeší zakázky pro maďarský trh. Zároveň profiluje a zkvalitňuje portfolio služeb a poprvé říká „ne“ velkému klientovi.
Nová služba Marketing a první přednášky
Pokračuje rozšiřování portfolia a do služeb přibývá marketing. Do agentury nastupuje marketér Roman Kučera. Ten se o sedm let později stává jejím provozním ředitelem. Tým čítá šest zaměstnanců a jednu stážistku, pro něž se pořádá první teambuilding. Odborníci z agentury poprvé přednášejí na vysokých školách a konferencích. Firma pečuje o komunikaci patnácti klientů.
Růst obratu i portfolia klientů
Společnost vyzrává a přechází na právní formu s.r.o. Do týmu nastupuje Veronika Duchoňová, marketérka a budoucí marketing directorka. Agenturu si najímá Sberbank, první velký klient ze sektoru bankovnictví. Lesensky.cz se zařazuje mezi 250 nejlepších brněnských firem v anketě BRNO TOP 100.
Úspěšný tendr a spolupráce s E.ON
Agentura kupuje dům a stěhuje se do první vlastní nemovitosti. Osmičlenný tým vyhrává v premiéře velký tendr. Ve výběrovém řízení na PR pro společnost E.ON poráží prozatím nejtěžší konkurenci.
Firma stále více nabízí propojení PR a marketingu, a proto registruje ochrannou známku PR 360®. Početná skupina komunikačních profesionálů už dokáže zaplnit privátní hodiny spinningu.
Deset členů týmu a neziskové spolupráce
Členstvím v odborné porotě Asociace PR agentur (APRA) získává Lesensky.cz profesní kredit a pomáhá při výběru nejlepších českých PR kampaní. Marketingové služby se rozšiřují o sociální sítě a výkonnostní kampaně. Agentura pečuje o mediální obraz a magazíny Aqualandu Moravia.
Vznikají první pro bono spolupráce, pilotním projektem se stává PR pro SOS dětské vesničky. Desetičlenný tým Lesensky.cz úspěšně absolvuje cyklozávod Vinařská padesátka.
Vznik PR Gangu a přesun do vily
Firma roste a kupuje třípodlažní agenturní vilu. Tým obohacuje grafik Ivan Kebeleš, budoucí art director. Lesensky.cz se stává oficiálním media manažerem Majálesu a Utuberingu. Vzniká projekt PR Gang, jehož cílem je propojit studenty vysokých škol s praxí na reálných zakázkách. Pro pauzy mezi intenzivní prací mohou zaměstnanci využít bazén nebo nově vzniklou chill-out zónu s fotbálkem.
Vstup do APRA a pražská pobočka
Výkonná rada Asociace PR agentur (APRA) agenturu doporučuje jako nového a jediného mimopražského člena asociace. Vzniká první pražská pobočka. Poměr sil v týmu se vyrovnává, pracuje v něm stejný počet marketérů jako PR manažerů. Přibývají klienti, agentura nově zastupuje například Marketing festival. Společnost se stává členem a mediálním partnerem Regionální hospodářské komory Brno.
Dvě ocenění v jednom roce
S projektem Prezident 21 získává agentura Českou cenu za Public Relations v kategorii Politická komunikace. Agenturní logo a web procházejí redesignem a jsou oceněné na WebTop100 za druhý nejlepší agenturní web v republice.
Agentura spouští projekt PR Akademie s nabídkou workshopů, školení a seminářů. Dvacetičlenný tým se stará o PR a marketing firem v Česku, na Slovensku a nově i v Polsku.
Vstup na mezinárodní scénu
Kampaň Barbory Polákové získává cenu LEMUR v kategorii Digital&Social, stříbrnou EFFIE a dostává se i mezi finalisty mezinárodní ICCO Global Award. Novým CEO se stává Roman Kučera. Petr Lesenský zastřešuje interní projekty a věnuje se rozvoji PR oboru ve výkonné radě APRA.
Agentura vstupuje do globální sítě Public Relations Network. Pražská pobočka se rozšiřuje na tři členy. Marketingový tým úspěšně zavádí nové produkty – marketingovou analýzu a komplexní dodávky webových stránek.
Rok změn a #marketingpomaha
Novým klientem se stává dm drogerie. Rozrůstá se spolupráce s městem Brnem. V soutěži Young Lions obdrží agenturní tým ocenění Honorary mention. Petr Lesenský usedá v porotě cen EFFIE v kategorii PR.
Během pandemie agentura zdarma pomáhá neziskovému sektoru s medializací krizové pomoci – celkem v projektu #marketingpomaha podpoří 30 subjektů a iniciativ. Naše kreativní agentura PR Gang slaví ve čtvrtém roce existence spolupráci se všemi brněnskými vysokými školami.
Noví klienti, projekty a ocenění
Získáváme důvěru Kofoly a začínáme se starat o její media relations. S Green Ways slavíme pět let strategické spolupráce. Vytváříme nové odborné týmy pro politický marketing a marketingové analýzy.
PR Gang se rozrůstá a spolupracuje s Dopravním podnikem města Brna. PR tým získává stříbro v soutěži kreativců Young Lions. Marketingový tým spouští náš nový web a vybojovává pro něj cenu LEMUR.
Zaostřeno na weby a rozšíření služeb
Webové oddělení získává nového šéfa Jana Polzera. Posilujeme též analytický tým. Kromě politického marketingu se zaměřujeme na komunikaci veřejné správy. Pomáháme například městu Olomouc, Dvůr Králové nad Labem i mateřskému Brnu. Pokračujeme s expanzí na Slovensko.
Vstupujeme do PR klubu. V průzkumu APRA se umísťujeme mezi TOP 7 českými PR agenturami. Za web a firemní komunikaci získáváme zlato a bronz v soutěži WebTop100.
Etablujeme se jako weboví experti a rozvíjíme se i v politickém marketingu
Posouváme weby na další úroveň. Kromě jiného dbáme na UX a efektivitu webů, jak dokazuje výhra webu Dopravního podniku města Brna v kategorii UX a umístění Marketingového slovníku Lesensky.cz na druhém místě v kategorii SEO na WebTop100 2023.
V politickém PR a marketingu se zapojujeme do prezidentské kampaně generála Petra Pavla. Klíčové aspekty komunikace školíme i na poli Evropského parlamentu v Bruselu.
Oborové milníky & ocenění
Jsme aktivními členy Asociace Public Relations (APRA) a globální oborové sítě Public Relations Network (PRN). V nedávné době jsme se také připojili do tuzemského PR klubu.
Jsme držitelem České ceny za Public Relations v kategorii Politická komunikace. Na kontě máme dvě ceny LEMUR za webové stránky a social. Za kulturní marketing jsme získali stříbrnou EFFIE. Dvakrát se nám také podařilo zazářit v soutěži Young Lions.
Úspěchy máme i v oblasti webdesignu a firemní komunikace – pětkrát jsme získali cenu WebTop100. V mezinárodním měřítku jsme se probojovali mezi finalisty ICCO Global Award.
Náš tým
Petr Lesenský
V minulosti pracoval 7 let jako novinář pro Vltava-Labe-Press a Computer Press, působil také jako šéfredaktor časopisů Connect! a Osobní finance. Zkušenosti z médií zužitkoval při řízení marketingových a PR kampaní v komerční sféře, veřejné správě či politice. V roce 2009 založil agenturu Lesensky.cz. Každý den je přesvědčený, že udělal dobře. V agentuře se věnuje stěžejním strategiím a novým byznys projektům. Jako místopředseda APRA se podílí na rozvoji a lepším vzdělávání v PR oboru v Čechách. Je také místopředsedou brněnské marketingové rady. Založil první studentskou PR agenturu PR Gang a vzdělávací středisko PR Akademie. Ve volném čase trénuje mladé futsalisty a vede spolek pořádající dětské turnaje.
Roman Kučera
Po absolutoriu Konzervatoře Brno pokračoval ve studiu na FF MU a dokončil na University of London ve Velké Británii. V médiích, marketingu a PR se profesně pohybuje 20 let. Jako bývalý šéfredaktor a autor několika knižních bestsellerů z oblasti popularizace IT zužitkoval své zkušenosti z médií na pozici Communication and Interior Design Manager ve společnosti IKEA CZ/SK/HU. V Lesensky.cz působí od roku 2012. Zpočátku zastřešoval marketingové oddělení, následně nové projekty, nyní šestým rokem jako CEO řídí celou agenturu. V rámci agenturního projektu PR Gang přednáší na MU, VUT, MENDELU i UK a věnuje se marketingovým strategiím a integrované komunikaci. Jako syn operní pěvkyně a strojního inženýra podědil lásku k hudbě a umění i počítačům a vědě.
Markéta Kohoutková
Vystudovala žurnalistiku a politologii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Před nástupem do agentury Lesensky.cz pracovala pro společnost FTV Prima jako mediální analytik. V agentuře působí od roku 2009. Dnes pozici Executive Director – rozvíjí agenturu, dohlíží na kvalitu služeb a věnuje se VIP klientům. Ve volném čase ráda vyrazí do divadla nebo do kina.
Jan Polzer
Vystudoval Business Management na Nottingham Trent University a přes dvacet let se věnuje tvorbě webů, programování a školení. Honza patří mezi přední české specialisty na Drupal a jiné redakční systémy. Získal oficiální certifikace Acquia Certified Developer a Site Builder pro Drupal, ve kterém se vyzná i jako publicista a školitel – na kontě má stovky přednášek a několik knih o tomto systému. Zajímá se i o WordPress, framework Symfony a vedle PHP o jiné programovací jazyky. S agenturou spolupracuje od roku 2013 jako dodavatel webů. Ve volném čase Honza vede vlastní portál Maxiorel a věnuje se cestování a historickým plachetnicím.
Martin Svoboda
V agentuře Lesensky.cz působí od roku 2017, aktuálně se stará o chod a rozvoj PR oddělení. Během svého působení v agentuře zajišťoval PR více než dvěma desítkám klientů, zejména z oblasti bydlení, energetiky, stavebnictví a retailu. Dříve pracoval například v brněnské redakci MF DNES nebo zajišťovat PR brněnským firmám v projektu CentrumBrna.cz. Vystudoval žurnalistiku a politologii se specializací na politický marketing na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Rád relaxuje u dobrého filmu nebo při vaření.
Ivan Kebeleš
Vystudoval obor grafický designér na SŠUD. Zkušenosti sbíral při spolupráci s několika brněnskými studii i na volné noze. Nyní působí jako Art director, takže vede a rozvíjí grafické oddělení a zastřešuje dlouhodobé projekty. Specializuje se na UI a UX design, ale i ostatní grafické práce včetně tvorby vizuálních identit a kampaní. Když zaklapne počítač, rád se věnuje sportu. V minulosti překonával překážky na kole jako vicemistr republiky v biketrialu a dobýval haly jako hráč celostátní florbalové soutěže.
Petra Hanzlová
Svou kariéru odstartovala jako redaktorka zpravodajství v brněnských redakcích MF DNES a redaktorka brněnského deníku Rovnost. Pracovala také jako editorka a následně nastoupila na mateřskou dovolenou. Kromě přebalování a krmení se věnovala psaní pro Moravské hospodářství, agenturu Best One nebo Mendelovu univerzitu. Později pracovala jako PR manažerka v komunikační agentuře, v březnu 2020 se připojila k týmu Lesensky.cz. Když zrovna nemusí krotit dvě hyperaktivní dcery, ráda chodí do přírody, leze na bouldery nebo si užívá posezení u vína.
Daniel Dvořák
Vystudoval politický marketing na Masarykově univerzitě. Hned po obdržení diplomu zamířil do Prahy, kde nabíral zkušenosti v agentuře PR.Konektor. Má rád Moravu a Brno, i proto se rozhodl po třech letech vrátit domů. Do agentury Lesensky.cz nastoupil v červnu 2019 a má na starost klienty z oblasti politiky, veřejné správy, sportu a automobilového průmyslu. Jeho největším koníčkem je již zmíněný sport, speciální místo v jeho srdci patří Liverpoolu FC. Má několik světových i evropských medailí z minigolfu, se svým šipkovým týmem ZTP Kupé postoupil do 1. ligy.
Michal Kopecký
Vystudoval Střední uměleckomanažerskou školu v Brně na oboru grafický design. Své pracovní zkušenosti sbíral již během studia a po té na volné noze, kdy tvořil malým i velkým firmám propagační materiály, vizuální identity, velkoplošnou reklamu až po webové stránky. Ve volném čase se věnuje technologiím, hudbě nebo sportu. V minulosti se věnoval fotbalu a působil ve výběru Jihomoravského kraje.
Tomáš Chramosta
Za studiem vysoké školy zamířil do Prahy na Univerzitu Karlovu, kde získal magisterský titul z mediálních a komunikačních studií. Mezitím sbíral zkušenosti v celostátních redakcích CNN Prima NEWS nebo jako koeditor v televizním zpravodajství Seznamu. Pochází z Hodonína, a proto ho srdce táhlo zpátky na jižní Moravu. Má slabost pro slovácký folklór a dobrou kávu. Rád si zahraje sport všeho druhu, volný čas tráví v pruhovaném dresu jako hokejový rozhodčí.
Anna Kraus
Vystudovala obor Genetika a molekulární biologie na Masarykově univerzitě, hned po škole se ale začala pohybovat v prostředí komunikačních a reklamních agentur. Před nástupem do agentury Lesensky.cz pracovala dva roky jako agentka fotografa Salika Slámy a produkční na volné noze. Součástí našeho týmu se stala v dubnu 2019. Na pozici PR manažerky se stará především o klienty z oblasti lifestyle. Miluje hospodské kvízy, ve volném čase ráda uklízí, šije a vaří.
Jana Kačmárová
Promovala na Univerzitě Palackého v Olomouci z oborů žurnalistika a česká filologie. Patří mezi služebně nejstarší členy agentury Lesensky.cz, do níž nastoupila v roce 2011 po několikaletých zkušenostech v médiích a v oblasti reklamy. Stála tak u většiny klíčových událostí, které agenturu provázely. V minulosti dohlížela na profesní rozvoj agenturního týmu a zastřešovala PR a marketingové aktivity pro klíčové klienty. Ve volném čase píše pohádky pro děti a vytváří k nim akvarelové ilustrace.
Martin Foral
Vystudoval žurnalistiku a sociologii na Masarykově univerzitě. Následně zde absolvoval i magisterský program zaměřený na mediální průmysly a produkce. Zkušenosti s oborem čerpal v brněnské redakci Práva. Do světa PR poprvé pronikl jako stážista ve studentském PR Gangu. V Lesensky.cz pečuje o media relations klientů. Ve volném čase si rád zasportuje. Od dětství se věnuje fotbalu, který s oblibou sleduje i jako televizní divák. I přes svůj strach z létání velmi rád cestuje a poznává nová místa.
Michaela Křivá
Vystudovala Střední technickou školu se zaměřením administrativa a logistika, hned poté se však začala věnovat obchodu, prodeji v telekomunikační sféře a bankovnictví. Poté si na rok odskočila do Kanady, kde poznávala krásy přírody a zdokonalovala angličtinu. Po návratu působila jako key account manager ve finanční společnosti. Vyniká organizačními dovednostmi a dobrou náladou, proto u nás působí jako office a happiness manager. Je nadšenou sportovkyní, díky své soutěživosti kývne na jakoukoliv sportovní hru. Volný čas tráví cestováním nebo v kuchyňské zástěře při experimentování s novými recepty.
Jana Varnerová
Vystudovala marketingové komunikace na Univerzitě T. Bati a oboru se aktivně věnuje od roku 2003. Prošla několika agenturami, pracovala na straně klientů i na volné noze. Cestou nasbírala zkušenosti z klasické reklamy, PR, event marketingu i tvorby webů. Všechny tyto znalosti využívá v Lesensky.cz především při tvorbě analýz a strategií. Zajímá se o vesmír, trading a také píše knihy do šuplíku. Hlavu si čistí během procházek se psem v lese nebo při práci na zahradě. Nejvíce času věnuje rodině a dětem.
Tereza Ticháčková
Vystudovala magisterskou politologii na Masarykově univerzitě. Dávno předtím ale psala a fotila pro nejrůznější online magazíny, a tak nebylo překvapením, když v roce 2015 definitivně přesedlala z politiky na marketing. Od té doby pracuje především jako obsahový stratég, copywriter a správce sociálních sítí. V agentuře je od roku 2017 a zaměřuje se zde hlavně na distribuci obsahu, ať už na sociálních sítích, v kampaních, v magazínech, zkrátka všude, kde to jde. Baví ji fotit, natáčet a stříhat videa. Kromě toho je mnohaletým dobrovolníkem ve zvířecím útulku.
Lukáš Polzer
K web developmentu přešel trochu netradičně od svého prvního řemesla – práce se dřevem. Brzy zjistil, že nejvíce mu sedí pozice frontendového kodéra. Specializuje se na responzivitu webů a jejich zobrazování na nejrůznějších platformách. Nejen s ní si poradí jak na jednoduchých webech, tak u komplexních řešení postavených na platformách Drupal, WordPress a Joomla. Ve volném čase se rád vrací k truhlařině.
Jana Pavelková
Vystudovala ekonomiku a management na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity, kde aktuálně dokončuje doktorát. V minulosti se věnovala převážně event managementu a PR, například pro Brněnský Majáles. V agentuře pracuje od roku 2021 a zaměřuje se zejména na content marketing. Ve volném čase ráda cestuje a objevuje jiné kultury (hlavně, co se jídla týče). Ráda posedí s přáteli u piva, vína a deskovek.
Pavla Mudrochová
V PR začala pracovat v roce 2000, zejména v oblasti práva a bezpečnosti. Před příchodem do agentury Lesensky.cz působila čtyři roky na pozici ředitelky Asociace public relations. V minulosti vedla tiskový odbor Policejního prezidia, byla mluvčí policejního prezidenta a poradce náměstka ministra vnitra. Tvořila komunikační strategii důležitých policejních útvarů a kriminální služby. V agentuře je zodpovědná za projekty v oblasti veřejné správy, dotací a vzdělávání. V její gesci je rovněž péče o vztahy s klienty.
Kontakt
Spojte se
s námi!
Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme nejvhodnější nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční PR a marketingovou strategii.