Od letošního roku jsme se stali oficiálním partnerem Veletrhů Brno pro oblast PR a marketingu. K doposud poskytovaným bezplatným konzultacím účastníkům a vystavovatelům plánujeme nově posílit medializaci samotných veletrhů, vzdělávat trh v dílčích segmentech či vytvářet hodnotné průzkumy pro marketingové využití.
S Veletrhy Brno navazujeme na svou dosavadní volnou spolupráci. Nově jsme se stali oficiálním partnerem BVV pro oblasti PR a marketingu, z čehož budou profitovat média, vystavovatelé i účastníci veletrhů. V rámci našich aktivit plánujeme rozšířit stávající medializaci veletrhů novými směry. Našim cílem je přinášet informace o veletrzích a jejich tématech v zajímavých kontextech, k čemuž nám dopomůže například tvorba hodnotných průzkumů. Zaměřovat je chceme na současné trendy vždy směrem k dané cílové skupině konkrétního veletrhu.
V minulých letech jsme v rámci nejvýznamnějších veletrhů poskytovala vystavovatelům bezplatné konzultace pro oblasti PR a marketingu. Mimo jiné i díky partnerství s Regionální hospodářskou komorou Brno, která také sídlí na brněnském výstavišti. Vzhledem k zájmu se nyní konzultace rozšíří na všechny veletrhy v rámci celého roku. Po nedávno skončeném Mezinárodním strojírenském veletrhu tak ještě letos naši odborníci poskytnou své rady i firmám z odvětví cestovního ruchu v rámci veletrhů Go a Regiotour.
Trendy a výzvy do budoucna
Firmy často tápou v tom, jak vhodně provázat jednotlivé marketingové aktivity. Zaměřují se třeba jen na jeden či dva dílčí kanály, aniž by přemýšlely o vzájemné synergii či multiplikačních efektech.
Problémem firem tedy není ani tak nedostatečný rozpočet, jako tomu bylo v minulosti, ale spíše absence jasné strategie. Více než v minulosti také registrujeme mezery v prezentaci v rámci firemních webů.
Martin Svoboda, Senior PR Manager agentury Lesensky.cz.
V rámci nové spolupráce proběhl i krátký průzkum mezi průmyslovými firmami, který ukázal rozšiřující se trend využívání AI i v tomto odvětví. Většina firem z průzkumu sice zatím umělou inteligenci neimplementovala, chystají se tak ale učinit v nejbližší době. AI pak nejvíce využívají pro zrychlení a zefektivnění tvorby textů. Jak největší překážku pro implementaci digitalizace a automatizace vnímají průmyslové firmy vysoké náklady na implementaci.