Předposlední lednový den jsme zavítali na veletrh a konferenci Ecommerce Expo, která kromě tipů a triků, jak na expanzi do zahraničí, představila i řadu užitečných online nástrojů. Navíc propojila vlastníky e-shopů se zástupci agentur a umožnila navázat řadu zajímavých spoluprací. Za agenturu jsme v prostorách výstaviště za jeden den stihli zastat hned tři role: byli jsme oficiální PR agentura akce, vystavovatelé na veletrhu i návštěvníci konference.
Na zdárném průběhu celé události jsme se podíleli už dlouho před jejím začátkem zajištěním PR a media relations. „Celá akce pro nás byla zajímavá hned v několika rovinách. Kromě podílu na propagaci eventu jsme se jí účastnili jako vystavovatelé i jako posluchači,“ vysvětluje marketingová ředitelka agentury Veronika Duchoňová.
Před samotnou událostí jsme zaštiťovali tiskové zprávy nebo plánovali rozhovory, a to včetně interview s nejvýznamnějším řečníkem události Brianem McBridem. Ten v den konání přiletěl z Velké Británie a ihned po své přednášce se vracel zase zpět. „Jsme moc rádi, že se nám podařilo získat prostor a zprostředkovat setkání tohoto řečníka s redaktorem české mutace časopisu Forbes,“ dodává Duchoňová.
V den konání jsme pak přešli z role agentury zajišťující PR festivalu do role vystavovatele a návštěvníka konference. Jako vystavovatelé jsme měli možnost setkat se se zástupci e-shopů a probrat, jak si jejich současná propagace stojí a jak jim můžeme s PR a marketingem pomoci právě my. Pro návštěvníky našeho stánku jsme proto celý den připravovali marketingové analýzy a profesionální monitoring médií, což jim nejednou poskytlo zcela nový náhled na jejich komunikaci na sociálních sítích i směrem k médiím.
„Nabídka zpracování marketingové analýzy a monitoringu médií v podstatě na počkání se setkala s velkým ohlasem. Také jsme si mohli otestovat první veřejnou prezentaci našeho rebrandu a koncept PR 360®, s nímž v poslední době aktivně pracujeme,“ uzavírá Duchoňová.
Jako návštěvníci konferenční části Ecommerce Expo jsme pak získali spoustu nových poznatků z oblasti expanze do zahraničí a načerpali neocenitelné know-how. O postřezích z konference si můžete přečíst v tomto samostatném článku.