Jaké bylo WebExpo 2024?

Jaké bylo WebExpo 2024? Máme pro vás krátký report

Profile picture for user Jan Polzer
Jan Polzer
5. 6. 2024

Šestnáctý ročník konference WebExpo přilákal přes 1500 účastníků, nabídl 70 spíkrů v několika přednáškových pásmech a celou řadu témat. Prostřednictvím vedoucího našeho webového oddělení Jana Polzera jsme se vydali do Prahy načerpat tipy nejenom pro tvorbu webu.

Jedna z největších konferencí zaměřených na dění okolo webu se konala tradičně v Paláci Lucerna. Přednášky na WebExpo byly kompletně v angličtině, ostatně 40 % účastníků přijelo ze zahraničí. Témata byla opravdu pestrá a pokrývala vše od programování, přes online marketing a design až k umělé inteligenci.

Musím zmínit, že úroveň přednášejících byla opravdu vysoká a všechny přednášky byly profesionálně připravené. První den konference mě zaujaly především dvě. Ondřej Pohl se rozpovídal na téma tvorby přístupného webu. Ten musí stát na třech pilířích – designu, vývoji a obsahu. Odborníkem na dané téma se nestanete po několika kurzech, vyžaduje to roky praxe. Jak Ondřej ukázal, ne vždy je řešení, které papírově vyhovuje přístupnosti, to nejlepší s ohledem na uživatelskou zkušenost.

Mé srdce programátora potěšila hned následující přednáška o protokolu ActivityPub, který pohání například alternativní sociální platformu Mastodon. Umí ale mnohem více, třeba propojit obsah na vašem webu s mikroblogovací platformou.

Design i marketing

Pro účastníky, kteří mají blíže k designu než k programování, byla zajímavá přednáška o přípravě knihoven v nástroji Figma. Souhlasím, že designer by měl mít základní povědomí o stavbě stránky pomocí HTML a CSS, protože jen tak navrhne skvělé weby.

Pro marketéry mi přišla velice zajímavá přednáška na téma tvorby případových studií, které vyčnívají z davu. Jeden tip za všechny: vypravujte krátké konkrétní příběhy místo nudných dlouhých reportů. Zaujala mě také přednáška o e-mailingu s tipem na pravidelnou hygienu kontaktů. Neaktivní uživatelé vám totiž zbytečně zkreslují statistiky.

S marketingem souvisí rovněž několikrát avizovaný a na straně Google stále oddalovaný konec cookies třetích stran. Jak se na něj připravit už zaznělo mnohokrát, přesto rekapitulace neškodí. Sbírejte data o uživatelích, nabídněte něco ke stažení výměnou za e-mail, trackujte formuláře s adresou a jménem. Informace z objednávek posílejte do datové vrstvy k dalšímu zpracování. Zajímejte se o Google Enhanced Conversions a Facebook CAPI coby řešení bez cookies.

V druhém dni WebExpo jsem navštívil především vývojářské přednášky, ze kterých zmíním dvě. Skvěle pobavilo povídání o seniorních vývojářích a o tom, jak by měli myslet na ostatní od Krasimira Tsoneva. Zajímavé bylo povídání o animacích na webu řízených pomocí skrolování stránky. Určitě jej využijete v některém z následujících projektů, na kterých budeme v našem webovém oddělení pracovat.

Kontakt

Spojte se
s námi!

Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram