Jana Varnerová Lesensky.cz

Každá analýza je napínavý příběh s unikátní zápletkou, říká naše marketingová specialistka Jana Varnerová

Profile picture for user Veronika Duchoňová
Veronika Duchoňová
25. 4. 2022

Náš marketingový tým se rozrostl o novou posilu. Doplní jej fanynka vesmíru, milovnice knih a hlavně specialistka na marketingové analýzy Jana Varnerová. Jana do agentury přináší dvacet let zkušeností v oboru. V rozhovoru nám vysvětlila, v čem ji fascinuje zkoumání dat, a prozradila, jak relaxuje mimo svět tabulek a grafů.

Jak ses dostala k marketingu?

K marketingu jsem poprvé přičichla už v roce 2002, letos tedy slavím 20 let v oboru. První setkání proběhlo formou studijní stáže v jedné brněnské agentuře. Přišla jsem tam jako naprostý elév, ale protože mě práce bavila, zapojila jsem se postupně do více projektů. Tím prvním a hned docela velkým byla práce na organizaci Mezinárodní konference grafického designu ICOGRADA, kterou tehdy Brno hostovalo.

Zůstalo tvé angažmá jen u stáže?

O pár měsíců později jsem už pracovala na plný úvazek a nabírala know-how od zkušenějších kolegů. Bylo to náročné, ale můj tehdejší zaměstnavatel nabízel kompletní full servis a já díky tomu prošla skoro všemi druhy práce pro klienty velkých jmen. Naučila jsem se realizovat eventy, veletrhy, klasické reklamní kampaně i public relations.

Který z vyjmenovaných oborů tě tehdy bavil nejvíce?

Hodně mě bavil event marketing a veletrhy, ale fajn byly i klasické kampaně. Osobně mi určitě vyhovují spíše zakázky, které jsou časově ohraničené.
 

Fungování na bázi projektů mi umožňuje udržet si větší odstup, objektivitu, a tak i lepší výkon. Navíc máme prostor si od sebe s klientem po dokončené práci na chvíli odpočinout. 

 

Věnovala ses marketingu i studijně?

Obor mě bavil, a proto jsem si doplnila marketingové vzdělání i po formální stránce. Zvolila jsem kombinované studium marketingových komunikací na UTB ve Zlíně. Školu jsem dodělala spolu se skoro 50 dalšími kolegy z kruhu při full time práci a státnicovala jsem prakticky s miminem v náručí. V té době jsem už ale byla nějakou dobu na volné noze, takže to nebylo nijak zlé.

Jaké projekty přišly po škole?

Za těch 20 let uteklo hodně vody a hodně projektů. Po klasické reklamce přišla na řadu specializace na weby, in-house marketing, klasická PR agentura nebo marketing pro startup. Do toho samostatné projekty na bázi copywritingu, specializace na SEO, pár zajímavých, především mezinárodních eventů nebo poradenství a konzultace. Propagovala jsem různé oblasti, například dopravní telematiku, 3D tisk, sportovní akce i pomůcky pro hendikepovaná zvířata.

 

Jana Varnerová marketingová specialistka Lesensky.cz


Letos jsme tě přivítali v našem týmu…

Loni na podzim jsem se trochu bláznivou náhodou dostala do kontaktu s agenturou Lesensky.cz a můj široký záběr a zkušenosti byly přesně to, co tým zrovna potřeboval a já vlastně také. Takže jsme si velmi brzy plácli a dnes je ze mě hrdý člen týmu!

Jaké byly první dny v naší agentuře?

Rozhodování o navázání spolupráce mi nesmírně ulehčilo opravdu báječné přijetí. Hned první schůzky probíhaly ve velmi přátelské atmosféře a ta zůstává zachována i teď v každodenní spolupráci.

Odlišuje se nějak náš agenturní rytmus od tvých předchozích angažmá?

Ocenit musím hlavně dvě věci. Tou první jsou kolegové – v agentuře opravdu na výbornou funguje vzájemná podpora, pomoc a součinnost. Moci se na kolegy spolehnout co do kvality práce a termínů, je pro mě klíčové a není to taková samozřejmost, jak by se mohlo zdát.

Druhou věcí je pochopení pro moji individuální rodinnou situaci. Jako dlouholetý volnonožec nejsem zvyklá na klasický docházkový systém, který by pro mě jako mámu dvou dětí byl velmi těžko realizovatelný. Proto vítám obrovskou míru svobody, kterou mi agentura pro spolupráci nabídla.

Co tě na aktuální práci u nás baví nejvíce?

V agentuře se věnuji analytice a strategiím, to je něco, k čemu dlouhodobě tíhnu a využiji u toho opravdu všechny svoje znalosti a zkušenosti.
 

Mám ráda data, grafy, tabulky a vůbec práci s informacemi. Když se na čísla a další fakta podíváte z toho správného úhlu, pomohou vám velmi objektivně rozklíčovat, v čem jste dobří a kde je naopak vhodné přidat.

 

Touto optikou se při tvorbě analýz snažím hledět na marketingové aktivity klientů. Každá firma má jiné potřeby, jiný komunikační mix, takže každá analýza a strategie je pro mě nový příběh s unikátní zápletkou.

Která z posledních analýz tě bavila nejvíc a proč?

Vybrat jen jednu nebo dvě je pro mě skoro nemožný úkol, dokážu si najít „zábavnou“ část v každé analýze. Není to totiž práce, k níž by se dalo přistupovat rutinním způsobem, vždy je v ní něco nového. Každá analýza pro mě představuje příležitost nasát spoustu zajímavých informací z různých oborů a to je nesmírně obohacující. A to vůbec nemyslím jako klišé. Velkou výzvou pro mě byla například strategie pro komunikaci města Dvůr Králové nad Labem, protože tam jsme na rozdíl od čistě komerčních projektů hodně pracovali i s formálními požadavky.

 

Ukázka marketingová analýza Lesensky.cz



Aktuálně mám před sebou dva moc hezké projekty, na nichž se dá dobře ukázat, jak moc se od sebe mohou jednotlivé analýzy lišit. První projekt doslova voní kávou, takže klasický B2C segment se všemi specifiky komunikace, které to s sebou nese. A druhý projekt je naopak čistokrevná strojařská firma, tedy B2B jako vyšité. Pro někoho by to mohlo znít odtažitě, ale já se na to hrozně těším.

Čemu se ráda věnuješ, když zaklapneš počítač?

Mám doma dva školáky, takže obrovskou prioritou je rodina a společně strávený čas. U domu máme zahrádku, takže se samozřejmě také hrabu v záhonech a ve skleníku a z úrody vařím všechno možné. No, a abych se občas alespoň trochu protáhla, vyrážím do lesa na procházky, občas na kolo nebo si zacvičím jógu. Nudit se není čas.

Takže stíháš i nějaké další koníčky?

Jsem čistokrevný intelektuál, což znamená, že mám před sebou neustále seznam věcí, co si chci načíst, vyzkoušet, nastudovat. Pár snů/úkolů jsem si už splnila, jako třeba režírovat divadlo, naučit se kreslit nebo hrát na klavír. Baví mě učit se jazyky, momentálně frčím v italštině. Miluji knihy, které nejen čtu, ale i píšu do šuplíku, a filmy – teď právě kvůli italštině vyhledávám italskou filmografii.

Dlouhodobě sleduji vesmírný program, především NASA a samozřejmě SpaceX, lepím modely letadel, zajímám se o dění na burze nebo třeba o kvantovou fyziku. Ke všemu se dnes dá najít tolik perfektně zpracovaných kvalitních informací, v tomhle směru žijeme ve fantastické době!

Kontakt

Spojte se
s námi!

Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram