V rámci iniciativy #marketingpomaha jsme dokončili další projekt bezplatné marketingové pomoci. Pro Magistrát města Brna jsme vytvořili webovou platformu, která v době koronavirové pandemie informuje Brňany o úředních i praktických záležitostech. Díky dobrovolnické práci našeho týmu a hladké koordinaci s MMB vznikla stránka koronavirus.brno.cz za necelé tři týdny.
Cílem bylo vytvořit uživatelsky přívětivé a srozumitelné stránky, které by si mohl magistrát sám obsluhovat a spravovat. Vzhledem k dynamice událostí a častým aktualizacím informací bylo potřeba do portálu zapracovat možnost přidávat a skrývat obsahové moduly a poskytnout správcům co nejširší možnosti editace. I přes to, že komunikace mezi naším a magistrátním týmem probíhala pouze e-mailem a telefonicky, podařilo se nám rozsáhlý a vícejazyčný portál postavit a spustit v rekordním čase.
Pro webové stránky jsme připravili UX, grafický návrh a prototyp, vše jsme pak po konzultaci s magistrátem nakódovali a spustili. Pro portál jsme zvolili netradiční řešení, které splňovalo požadavky na snadnou modularitu a rychlou výstavbu – postavili jsme jej na WordPressu, do něhož jsme zabudovali frontendový builder, který zvládnou uživatelé pohodlně obsluhovat, a mohou tak i bez znalosti kódování měnit podobu a strukturu webu.
Aktuálně již portál běží a my k němu nadále poskytujeme podporu a konzultace. Připravili jsme i video návody, které popisují a ukazují základní a často prováděné úkony, aby správci systému a zaměstnanci tiskového oddělení věděli, jak s redakčním systémem pracovat. Díky tomu může být tok informací od magistrátu k občanům velmi rychlý a bezproblémový.
Realizační tým: Michaela Kurtaničová (projektové vedení, programování), Ivan Kebeleš (design), tiskové oddělení MMB (obsah, správa)