Marketing pro OC Novo Plaza: Rebrand v časech pandemie
Pro pražské obchodní centrum jsme připravili marketingovou podporu rebrandu a zajistili rozjezd nové vizuální komunikace. Naším úkolem bylo také oživit korporátní identitu, rozvinout ji do kampaní a představit ji zákazníkům.
OC Novo Plaza
Obchodní centrum Novo Plaza se nachází v Praze 4. V nákupním centru sídlí osmdesát obchodů. Návštěvníci mohou využít parkování zdarma či služby kaváren a restaurací.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil na podzim roku 2020 s žádostí o konzultaci přechodu na nový brand a rozjezd nové vizuální komunikace. Centrum Novo Plaza disponovalo novým logem a základním brand manuálem. Naším úkolem bylo oživit korporátní identitu, rozvinout ji do kampaní a představit ji zákazníkům.
Služby, které jsme realizovali: Idea Making, Marketing, Sociální sítě, Grafika
Realizační tým:
- Idea maker & project manager:
Alex Fiala - Grafika:
Smeczka a Ivan Kebeleš - Sociální sítě:
Daniel Zeman - Fotograf:
Martin Vítek
Výzva: Rebrand a kampaň v retailu v době pandemie
Výchozím bodem pro start spolupráce bylo nové logo a základní vizuální identita. Na ně měla navázat strategická komunikace v outdooru, indooru i online prostředí. Jako první krok jsme připravili interní situační analýzu centra, která nám pomohla odhalit výhody centra a také objasnit touhy a potřeby jeho zákazníků.
Na základě výsledků analýzy jsme klientovi doporučili lehkou úpravu brandu. Prokonzultovali jsme také positioning, tonalitu značky a redefinici cílové skupiny. Protože mezi ceněné atributy centra patří dobrá dostupnost ve spádové oblasti, pestrá nabídka obchodů a služeb (pro každodenní potřebu i větší nákupy), doporučili jsme k logu doplnit claim „Jsme vám nejblíž“.
Vánoce jako příležitost pro launch novinek
Na podzim měla následovat komunikační kampaň, jejímž cílem bylo zvýšit povědomí o centru, představit nové vizuály a informovat o dokončení rekonstrukce budovy. V této době však došlo vzhledem k pandemii k výrazným změnám – omezil se volný pohyb obyvatel a některé obchody musely zavřít.
Pro komunikaci jsme zvolili formát Teaser & Launch. Teaserem jsme návštěvníky připravovali na změnu, launch měl představit OC s novým logem a odhalit změnu brandu. Vzhledem k pandemii jsme se rozhodli spojit launch s kampaní na vánoční nákupy. Cílem bylo spojit vánočních emoce s rebrandem „dobrého souseda“ a rekonstrukcí a přenést tak sváteční náladu i na vnímání těchto změn. Díky citlivému spojení všech tří sdělení nebyla komunikace roztříštěná a klient mohl využít jeden budget na dvě sdělení.
Komunikace a marketing ve 360 °
Marketingová kampaň odstartovala na konci října. Vrcholila na začátku prosince a promítla se do desítek formátů. Na Praze 4 se vylepily billboardy, citylighty a hypercube, kampaň se objevila také ve zpravodaji městské části. V obchodním centru byly umístěny plakáty, LED spoty či výtahové a podlahové instalace. Pro potřeby propagace také vznikly nové fotografie budovy centra.
Souběžně jsme spustili online reklamu. Pro PPC kampaň jsme připravili bannery pro Google Ads i Sklik. Zároveň jsme také převzali správu facebookového profilu centra a spustili reklamu na Facebooku. Nový vizuál se rovněž promítl do webových stránek Novo Plaza. Díky srozumitelnému a sjednocenému sdělení a 360° komunikaci se podařilo oslovit všechny potřebné cílové skupiny a rozšířit povědomí o existenci centra a novinkách.
Marketing retailu v době nouzového stavu
Správa kampaně v období bleskových vládních opatření přinášela řadu výzev. Komunikační koncept se měnit nemusel, často se ale upravovala jeho exekuce nebo nástroje. Omezit jsme museli například focení, které bylo původně stěžejní součástí kampaně. Opakovaně se také upravovaly formáty a tisky.
Větší prostor naopak neplánovaně dostala věcná komunikace a community management. Návštěvníci velmi ocenili okamžité informování o změnách otevíracích hodin, otevřených obchodech i speciálních opatřeních. Nedílnou součástí kampaně se stala i „covid grafika“. Aby se návštěvníci v obchodě lépe vyznali a dodržovali nařízení, pravidelně jsme pro ně připravovali instore vizuály a navigační cedule.
I přes diskomfort, který z nařízení vyplýval, lidé nakonec ocenili transparentní a rychlou komunikaci a my se nesetkali s negativními ohlasy na situaci. Pružná a rychlá reakce tak pomohla udržet příjemnou emoční linku a dobré výsledky i po skončení první fáze kampaně.
Základní prvky kampaně
Rebrand, nový positioning i posun stylu komunikace se jednoznačně osvědčily a budeme je dál rozvíjet a promítat do marketingové strategie. Zákazníci změny, modernizaci i nový styl komunikace přijali velmi pozitivně. nezaznamenali jsme jediný negativní ohlas. V budoucnu se ještě více zaměříme na posílení community managementu a budování pozice na sociálních sítích.
Alexandr Fiala, project manager Lesensky.cz