První ročník exkluzivní komunitní akce českých specialistů na SEO se uskutečnil v druhé polovině září na Vysočině. Na exkluzivní setkání úzkého kruhu odborníků jsme vyslali šéfa našeho webového a marketingového oddělení.
Dominuje umělá inteligence
Pokud něco dominuje aktuálnímu SEO, je to využívání umělé inteligence. Ostatně jako v celé řadě dalších oborů. Propojení AI s populárními nástroji využívanými SEO odborníky se věnovalo hned několik přednášek na SEO BootCamp 2023. Zástupce Seznam.cz rekapituloval problematiku velkých jazykových modelů a nabídl pohled do blízké budoucnosti. Nemusíte se bát, klasické vyhledávání nezmizí. Bude ale vhodně kombinováno s odpověďmi generovanými pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Organické výsledky ve vyhledávání pak zůstanou, změní se ale jejich výběr.
Využití AI v boji proti zpětným odkazům
Ovšem AI není pouze o momentálně nesmírně populárních jazykových modelech. Hned první přednáška pokrývala téma boje proti nepřirozeným zpětných odkazům, do kterého se pustil Google se svým SpamBrain. Pozor, tento problém nepostihuje jenom kupující, ale i weby, které takovéto odkazy prodávají. Tématem byl rovněž patent Google s názvem Information Gain Score, který se týká navazujícího vyhledávání.
Jazyk R a klíčová slova
Jan Polzer, marketing director Lesensky.cz přispěl přednáškou o využití nástroje R Studio pro tvorbu automatizovaných reportů s využitím dat z Google Analytics a Search Console. S programovacím jazykem R navázal i další přednášející. Zaměřil se na praktické a snadné zapojení AI do klasifikační analýzy klíčových slov, která napovídá, na která klíčová slova je vhodné se na určitém webu soustředit. V rámci klíčových slov nebylo vynechané ani téma predikce budoucnosti, konkrétně predikce potenciálu klíčových slov a predikce návštěvnosti s využitím modelu Prophet a Marketing Mix Modeling Robyn.
Velmi podnětné byly tipy pro práci s obsahovými weby a copywriting. V Lesensky.cz určitě vyzkoušíme spojení Google Search Console a BigQuery.
Inspirativní bylo i povídání o rychlosti webu v kontextu k SEO, tipy pro komunikaci mezi vývojáři a SEO speciality nebo případová studie o využití SEO ve středně velkém e-shopu. Celkově šlo o polovinu víkendu nabitou svižnými informacemi v dvacetiminutových blocích od odborníků pro odborníky. Velmi zajímavý formát akce, kterého se určitě rádi zúčastníme i v dalších letech.