slovníček

Affiliate marketing

Pokračovat

Co je to Affiliate marketing?

Affiliate marketing (provizní marketing) je propagační spolupráce dvou subjektů. Při této spolupráci získává affiliate inzerent propagační plochu a affiliate partner zisky z inzerentových prodejů. Jedná se o marketingový nástroj, který funguje na bázi partnerství a provizí.

Na rozdíl od běžných forem online reklamy (PPC – pay per click, PPV – pay per view) inzerent při affiliate marketingu platí za uskutečněnou konverzi a prokazatelný výkon reklamy.

Affiliate partner a affiliate inzerent

Affiliate partner a affiliate inzerent jsou dvě strany, které spolupracují.

  • Affiliate partner je firma nebo osoba, která propaguje produkt nebo službu inzerenta.
    Partnerem může být například recenzní web, cenový srovnávač, produktový katalog, cashbackový portál, zájmový blog či různí specialisté na online reklamu nebo Google Shopping. Z partnerství získává partner provize.
  • Affiliate inzerent je naopak firma nebo osoba snažící se něco prodat nebo získat zákazníky.
    Může jím být firma prodávající jakékoliv produkty či služby. Z partnerství získává inzerent propagační prostor a obchodníky, díky nimž by mělo dojít k nákupu a zisku.

 

Jak vše funguje?

Affiliate marketing je komplexní a stále se rozšiřující segment marketingu. Běžně probíhá systém provizí takto:

  1. Zákazník se přes affiliate partnera dostane na stránku společnosti a zde si něco koupí, objedná nebo se zaregistruje.
  2. Společnost se spojí s klientem a ověří objednávku/registraci.
  3. Jakmile je vše dohodnuto, klient zaplatí společnosti.
  4. Poté, co společnost obdrží platbu od klienta, vyplácí affiliate partnerovi smluvené provize.

Formy affiliate marketingu

Na internetu má affiliate reklama nejčastěji formát hypertextových odkazů, bannerů, produktových galerií, zvýrazněných pozic ve vyhledávání či promovaných příspěvků. Affiliate reklama může být také součástí newsletterů a hostujících online reklam.

Výhody affiliate marketingu

Největší výhodou je úspora nákladů na reklamu. Vstupní náklady jsou malé a cena reklamy se odvozuje od jejích výsledků. Pokud partner nedodá žádnou objednávku, inzerent mu nic neplatí.

Partner je motivován se propagaci náležitě věnovat. Pokud chce získat co největší procento z provizí, musí reklamu dobře zpracovat, umístit, rozšířit a zacílit.

Vedlejším efektem affiliate marketingu může být rovněž posílení SEO a brandu. Na inzerentův web totiž míří více odkazů a větší návštěvnost.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s marketingem?

Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší PR a marketingovou strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram