Co je Value Proposition Canvas?
Value Proposition Canvas je nástroj navazující na Business Model Canvas, který vám pomůže detailněji rozpracovat, jakou hodnotu nabízíte, a lépe pochopit, co zákazníci skutečně chtějí. Value Proposition Canvas se skládá ze dvou částí: profilu zákazníka a hodnotové mapy nabídky.
Pomocí Value propositionl Canvas se zaměříte na řešení konkrétních problémů a splnění potřeb svého cílového zákazníka.
Profil zákazníka zahrnuje:
- Potřeby: Co se zákazník snaží vyřešit? Řeší funkční, emocionální nebo sociální potřeby? Hledá nějaký produkt? Chce se cítit lépe nebo hledá informace?
- Frustrace: Jaké problémy, obavy nebo rizika zákazníka odrazují od vyřešení problému?
- Přínosy: Jaké benefity nebo zlepšení zákazník očekává? Jak bude měřit přínos, který z vašeho produktu bude mít?
Hodnotová mapa se skládá z:
- Produkty a služby: Co nabízíte, aby zákazník mohl splnit své úkoly?
- Zmírnění frustrací (Pain Relievers): Jak vaše nabídka pomáhá zmírnit nebo odstranit problémy zákazníka?
- Tvůrci zisků (Gain Creators): Jaké konkrétní výhody nebo zisky vaše nabídka přináší?
Příklad použití
Představte si, že vytváříte novou aplikaci pro plánování úkolů. Pomocí Value Proposition Canvas můžete zjistit, že vaši zákazníci chtějí zefektivnit organizaci času (úkol), trápí je komplikované ovládání (zmírnění frustrace) a očekávají intuitivní a snadno použitelný nástroj (přínos). Na základě těchto zjištění se rozhodnete vyvinout jednoduchou aplikaci s přehledným rozhraním, která posílá připomínky k úkolům (zmírnění frustrace) a umožňuje rychlé přidávání úkolů jedním kliknutím (tvorba zisku).
Kontakt
Potřebujete poradit
s weby?
Využijte sílu našich zkušeností a služeb. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně vytvoříme skvělý web.