Web pro Zaměstnaneckou pojišťovnu Škoda
Pro pojišťovnu jsme vytvořili stránky, které skvěle slouží pojištěncům, partnerům i zdravotníkům.
- Projekt a UX: Michaela Kurtaničová
- Grafický design: Ivan Kebeleš
- Development: Jan Polzer
- Frontend: Lukáš Polzer
- Content: Tereza Ticháčková
ZPŠ
Zaměstnanecká pojišťovna Škoda (ZPŠ) je veřejná zdravotní pojišťovna s celostátní působností. Jedná se o stabilní, důvěryhodnou a oblíbenou společnost, která se pravidelně umisťuje v žebříčku Zdravotní pojišťovna roku.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil s poptávkou kompletního redesignu webu. Za 6 měsíců od zahájení spolupráce jsme úspěšně prošli celým procesem tvorby webu od vstupní analýzy přes návrh architektury, UX a přípravu grafiky až po vývoj a testování.
Vznikl informačně nabitý a technicky optimalizovaný web s přehlednou strukturou, který dobře slouží všem cílovým skupinám.
Vstupní stav a cíle
Původní web sloužil ZPŠ více než 6 let. Mezi jeho hlavní slabiny patřila složitá struktura, nepřehledná navigace, komplikovaný průchod webem a celkově zastaralý technický stav.
Při projektování nového webu jsme proto kladli důraz na rychlost webu, přehlednost informací, snadnou administraci, mobilní použitelnost a dodržení pravidel přístupnosti.
Hlavním cílem nových webových stránek bylo poskytnout informace pro pojištěnce, poskytovatele zdravotních služeb a plátce pojistného. Sekundárním cílem bylo zvýšit informovanost o nabízených výhodách a usnadnit novým pojištěncům přechod k ZPŠ.
Analýza
V analytické fázi jsme provedli analýzu klíčových slov, analýzu návštěvnosti, SEO analýzu, kvalitativní rozhovory se zaměstnanci a obsahový audit stránek. Jako hlavní zdroj dat jsme použili Google Analytics. Zkoumali jsme vstupní stránky, uživatele, používaná zařízení, zákaznickou cestu a detailně také veškerý obsah webu.
Jako hlavní výzvu jsme identifikovali rozsáhlou síť 3 000 stránek, které se do sebe navzájem zanořovaly, a tedy se mezi nimi velmi složitě přecházelo. Zjistili jsme, že pouhých 10 % všech podstránek bylo relevantních z hlediska návštěv a že nejstěžejnější informace jsou jen na zhruba 100 stránkách webu.
Přínosný byl rovněž průzkum hledání na webu, který poukázal na důležité tematické okruhy a jejich relevanci ve vztahu k jednotlivým cílovým skupinám.
Nová architektura a UX
Abychom mohli vytvořit nový prototyp stránky, nejdříve jsme analyzovali veškerý textový obsah starých stránek. Ten jsme následně seskupili do tematických okruhů a informace dále třídili a prioritizovali. Výsledkem byl nový obsahový plán i zcela nová informační struktura.
Z původních 3 000 stránek se nám podařilo redukovat obsah na výsledných 400 stránek, na nichž se nachází přes 136 normostran textu a další informace ke stažení ve 139 PDF souborech. Bez ztráty důležitých informací se tak zásadně zjednodušila struktura, navigace i přehlednost webu.
Design jako podpora informací
Protože jsme kladli důraz na maximální přehlednost webu, rozhodli jsme se pro vizuální jednoduchost a grafický minimalismus. Vizuální styl navazuje na brand pojišťovny a jeho cílem je podtrhnout (a nikoliv přehlušit) informační podstatu webu.
Důležitým prvkem v navigaci napříč webem je megamenu doplněné o drobečkovou navigaci. Na obsáhlejších stránkách jsme začlenili dílčí rozcestníky obsahu a pracujeme s odkazy na kotvy v útrobách stránek. Lepší orientaci napomáhají i všudypřítomné grafické ikony.
Rychlý přístup k informacím poskytuje fulltext vyhledávání s našeptávačem.
Správa a technické řešení
Celý web běží na redakčním systému Drupal. Tento systém splňuje vysoké nároky na bezpečnost, údržbu a správu velké instituce, jakou je právě i ZPŠ. Zároveň je dostatečně flexibilní, takže jsme mohli klientovi připravit administraci i funkce dle jeho přání.
Web pojišťovny každodenně spravuje mnoho zaměstnanců, kteří potřebují rychle a jednoduše upravovat obsah. V administraci jsme proto navrhli modulové řešení a na míru připravené UI. Součástí webu je například knihovna bloků, která uživatelům umožňuje jednoduše tvořit nové stránky či upravovat ty stávající bez nutnosti zasahovat do kódu.
Projekt zahrnuje i jednoduchou webovou aplikaci pro vyhledávání smluvních partnerů dle různých filtrů, která pracuje s pravidelně udržovanou externí databází.
Výsledky a hodnocení
ZPŠ získala moderní, velmi přehledný a dobře ovladatelný web. Z uživatelského testování také vyplývá, že návštěvníci se na webu vyznají a stránky vnímají jako vizuálně příjemné.
Data ukazují, že s novými stránkami výrazně klesla míra opuštění stránek a uživatelé na nich stráví přiměřený čas. Obsah webu je vysoce relevantní – i přes velkou redukci počtu původních stránek se podařilo udržet pozice pojišťovny ve vyhledávání. Web je velmi rychlý, splňuje požadavky na přístupnost i další technické parametry.
Zaměstnanci chválí obsluhu, která jim zjednodušuje práci a zrychluje publikaci obsahu. Partneři pak oceňují přehlednost a snadnou dostupnost všech potřebných informací.
Ukázky
Při spolupráci s agenturou Lesensky.cz jsme redesignovali náš hlavní web. Vše probíhalo, jak má. všechny naše požadavky byly bez odkladu zapracovány. Aktivní přístup jejich týmu nás mile překvapil a věříme, že i do budoucna budeme jen a jen spokojeni.
Martin Vaněk, specialista pro marketing
Kontakt
Spojte se
s námi!
Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.