smartemailing_header_pripadova_studie_public_relations_lesenskycz

Mediální kampaň pro smartemailing: Jak dostat informace o GDPR mezi veřejnost i odborníky

Ochrana osobních údajů a nové nařízení Evropské unie GDPR byla témata, která od konce loňského roku v tuzemských médiích výrazně rezonovala. Zároveň však byly tyto informace pro řadu čtenářů ne vždy srozumitelné. V public relations kampani, kterou jsme připravili spolu se společností SmartEmailing, jsme se proto na téma podívali více pod lupou. Díky tomu se nám problematiku podařilo ke čtenářům dostat prostřednictvím klíčových celostátních i marketingových médií. Během osmi měsíců jsme zaznamenali celkem 188 mediálních výstupů.

Společnost SmartEmailing se zabývá e-mail marketingem. Jejími klienty jsou malí, střední i velcí podnikatelé, firmy a e-shopy. Ti všichni velmi často využívají e-mailingu v komunikaci se svými stávajícími či potenciálními zákazníky a obchodními partnery. A právě jich se novinka v ochraně osobních údajů GDPR, jež vstoupila v platnost letos v květnu, úzce dotýkala. Naše PR aktivity jsme proto směřovali na srozumitelné představení nového nařízení i rozklíčování všech oblastí marketingu, kterých se dotýká.  

Průzkumy mezi firmami i praktické rady a návody

Komunikační strategie byla rozdělena na dvě části. První část stavěla na dvou unikátních průzkumech mezi klienty společnosti SmartEmailing. První proběhl již v roce 2017 na podzim, druhý pak koncem března letošního roku. Cílem obou bylo zmapovat, jaká je mezi dotčenými firmami o GDPR informovanost a jak se na ně připravují. Druhá část kampaně byla zaměřená na to, jak se podnikatelé a firmy, jejichž činnost je na e-mail marketingu postavená, nebo s ním velmi často pracují, mohou prakticky s legislativní novinkou vypořádat. Obě části se přitom časově vzájemně prolínaly.

smartemailing_gdpr_pripadova_studie_public_relations_lesenskycz

Public relations kampaň jsme odstartovali v listopadu loňského roku zveřejněním výsledků prvního kola průzkumu. Vzhledem k tomu, že tuzemským mediálním trhem žádný obdobný průzkum neproběhl, kampaň nemohla mít lepší začátek. Naše data v menší i větší míře využila řada marketingových, ale také celostátních zpravodajských a ekonomických médií. Výsledkem byla například opakovaná prezentace průzkumu na portálech i v printu vydavatelství Economia, či na portálech Týden.czNovinky.cz a iRozhlas.cz

V prvních měsících letošního roku se kampaň stočila k praktickým dopadům a radám týkajícím se implementace GDPR. Obecněji pojaté informace, které jsme spolu s klientem tuzemským novinářům nabízeli, v kombinaci s tématy zaměřenými na e-mail marketing, umocnily dosah kampaně. Intenzivní komunikaci v prvních pěti měsících doplnily v březnu výsledky druhého kola průzkumu. Unikátní informace se díky našim aktivitám objevily v celé řadě stěžejních médií, jako jsou portál E15.cz, printové i online varianty Deníku nebo týdeník Marketing Sales Media.

Komunikace a analýzy po dni „D"

Ačkoliv GDPR vstoupilo v platnost na konci května, zájem médií o téma i řada otázek, jež stále mezi cílovou skupinou panovala, nás přesvědčily o tom, že v kampani a osvětě budeme pokračovat i v dalších měsících. V červnu a červenci jsme proto v komunikaci kladli důraz zejména na praktické změny, jež se udály a jejich dopady na firmy či intenzitu jejich e-mail marketingových aktivit. V další medializaci se ukázala být velmi důležitá i analýza dopadu nového nařízení na intenzitu v odesílání e-mailů. 

Kombinací individuální práce s médii a vhodně rozplánované komunikace jsme během osmiměsíční, kampaně zajistili prezentaci v celé řadě stěžejních českých médií včetně opakovaných výstupů v některých vydavatelstvích. Celkem jsme v tomto období zaznamenali 118 mediálních výstupů. Splnil se tak cíl profilovat SmartEmailing jako opinion leadera na problematiku GDPR a dostat srozumitelnou formou zásadní informace o legislativní novince mezi odbornou i laickou veřejnost. Podařilo se informovat o jejím dopadu i možnostech, jak se s ní vypořádat. Tématu GDPR ve spojení s tuzemským e-mail marketingem se navíc spolu s klientem budeme s menší intenzitou věnovat i v následujících měsících. 

smartemailing_vysledky_pripadova_studie_public_relations_lesenskycz