Branding pro stylovou restauraci
Pro nově otevřenou stylovou restauraci Hospůdka U Rybníka jsme navrhli kompletní brand, aplikace a webové stránky.
Hospůdka U Rybníka
Na břehu Sudkovského rybníka vznikla restaurace, která patří nabídkou a atmosférou mezi nejvýraznější podniky Šumperska. Majitelé si zakládají na lokálních surovinách, čerstvosti a sezónní nabídce. Nad rámec stálé nabídky restaurace pracuje s denními menu a s víkendovými specialitami od australských steaků po regionální gurmánské hody.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil s prosbou o pomoc s nastavením brandu pro celý projekt. Vizuály měly co nejvíce ladit s nabídkou, cenovou politikou i atmosférou podniku. Součástí launche bylo kromě brandingu také vytvoření nových webových stránek a spolupráce na propagačních předmětech a interiéru restaurace.
Realizační tým:
- Project manager:
Ivan Kebeleš - Graphic designer:
Ivan Kebeleš - Development:
Jan Polzer - Fotografie:
Jan Fiala
Brand idea
Na začátku spolupráce jsme prozkoumali povahu restarace a její konkurenci. Detailně jsme prošli její plánovanou nabídku, navnímali interiér, atmosféru i okolí podniku.
Příjemné menu i atmosféru restaurace doplňuje její umístění na břehu Sudkovského rybníka. Protože genius loci výrazně ladí s dojmem z interiéru, rozhodli jsme se při tvorbě loga inspirovat charakteristickým tvarem sudkovské vodní plochy.
Hospůdka tak symbolicky navazuje na charakter a zvyky své lokality a jemně je posouvá do nového a svěžejšího rázu.
Font a barvy
Při tvorbě barevné škály jsme vycházeli z interiéru i exteriéru podniku. Hlavní sál restaurace je příjemně prosvětlený a dává vyniknout interiéru s dominancí dřeva. Okolní příroda hraje barvami ročních období, výraznou součástí rybniční krajiny je také štěrkopísek okrové barvy. Proto jsme jako hlavní barvu zvolili tmavě okrovou a doplnili ji grafitově šedou a černou.
Jako hlavní písmo jsme využili font Oswald. Písmo nevyčnívá z brandu přehnanou modernitou, ale příjemně osvěžuje značku restaurace založené na poctivé kuchyni.
Webové stránky
Webové stránky patří mezi hlavní prezentační nástroj restaurace. Hlavním úkolem webu je co nejrychleji hostům poskytnout potřebné informace a zprostředkovat nezaměnitelnou atmosféru podniku. Stránky jsou postavené na snadno obsluhovatelném redakčním systému Backdrop, takže si je majitelé restaurace mohou upravovat sami a snadno tak zákazníky informovat o akcích a specialitách.
Hlavním rysem webu jsou profesionální fotografie interiéru a jídel. Web doplňují aktivní prvky s tvary a barvami navazujícími na vizuální strategii celého brandu. Výsledkem jsou stránky, na kterých host okamžitě získá přesný dojem o nabídce, prostorách i povaze podniku.
Aplikace a design interiéru
Protože náš návrh brandu klienta oslovil a logo vystihlo podstatu restaurace, rozhodl se branding promítnout do mnoha dalších oblastí. Hosty tak do restaurace vítá vstupní štít s logem, kovové paravány a po podniku provází číšníci s na míru vyšívanou zástěrou.
Mezi výrazné aplikace patří také gravírované menu, příjemným detailem jsou cukry ke kávě či odznaky na pivní pípě.
Výsledky & další strategie
Za 3 měsíce jsme klientovi dokázali porozumět, vytvořit brand, spustit web a doladit charakter restaurace. Restaurace získala nezaměnitelnou značku, která v regionu vyniká originalitou i pečlivou a detailně provedenou aplikací. Klientovi jsme připravili solidní základy, s nimiž může sám dál pracovat a rozvíjet je.
S brandem a jeho potenciálem budeme pracovat i nadále formou konzultací marketingu a strategie na sociálních sítích.