Podpora vstupu Quick Stop Car na český trh
Pro franšízovou síť autoservisů jsme uspořádali launch event, při kterém jsme desítkám novinářů, investorů a partnerů představili vizi, plány a první kroky společnosti.
Quick Stop Car
Quick Stop Car je franšízová síť autoservisů, která v Česku během roku 2022 plánuje zprovoznit 120 servisních jednotek, do roku 2024 by jich zde mělo vyrůst dokonce 400. Zákazníkům je v servisních buňkách k dispozici kompletní moderní servis pro běžné automobily i dodávky. Cílem Quick Stop Caru je nabídnout motoristům alternativu cenově položenou mezi autorizovanými a garážovými servisy.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil s prosbou o pomoc s propagací při rozjezdu celého projektu. Po analýze výchozí situace jsme doporučili začít s marketingovými konzultacemi a PR aktivitami. Startovním projektem spolupráce se stal event pro novináře, investory a partnery, na němž se mohli na vlastní oči přesvědčit, jak samotná servisní jednotka bude vypadat a jak bude vybavená.
Součástí launche projektu bylo také expresní vytvoření nových webových stránek, úprava původního brandu sítě a výroba dárkových a propagačních předmětů.
Realizační tým:
- PR & Media manager:
Daniel Dvořák - Project manager:
Michaela Konečná, Michaela Kurtaničová - Graphic designer:
Michal Kopecký - Development:
Jan Polzer - Majitel a jednatel projektu Quick Stop Car:
Marek Zukal
Vstupní stav
& strategie
Na začátku spolupráce jsme detailně prozkoumali výchozí stav projektu i jeho konkurenci. Klientovi jsme doporučili kombinaci nástrojů, které měly hned při startu projektu rychle zvýšit povědomí a zájem. Součástí launch strategie bylo nové logo, web i brand manuál spolu s intenzivní PR kampaní.
Jako hlavní prvek public relations jsme zvolili launch event, při kterém se hosté na vlastní oči měli přesvědčit, že Quick Stop Car je velkolepým projektem s ambicemi přesahujícími Českou republiku. Cílem eventu bylo získat nejen pozornost novinářů, ale také vzbudit zájem potenciálních investorů a partnerů.
Výzvy projektu
Hlavní výzva byla timing. Od zadání zakázky jsme na přípravu měli 45 dní. Vzhledem k nutnosti vzniku nové grafické identity, webu, merchandise i komunikační strategie se jednalo o expresní projekt.
Do příprav navíc vstoupil nouzový stav a válka na Ukrajině. Event se měl konat v Kongresovém centru. To se ale 13 dní před akcí změnilo na uprchlickou centrálu a akci jsme museli přesunout a přeplánovat.
V režimu „last-minute“ jsme hledali nový prostor, do něhož bychom mohli umístit šestitunovou servisní jednotku. Zároveň jsme měnili pozvánky, kontaktovali dodavatele, hosty a plánovali trasu, kterou se servisní jednotka dostane na místo určení.
Web, identita a merchandise
Abychom mohli značku představit v plné kráse, připravili jsme pro klienta ve zrychleném režimu i brand a webovou prezentaci. Tyto prvky byly důležité pro důvěryhodnost a zapamatovatelnost značky a musely nutně vzniknout ještě před launch akcí.
Do eventu jsme stihli připravit nejen online prezentaci, ale také vizitky, rollupy, polepy servisní jednotky, fact sheety i dárkové předměty pro novináře a partnery.
Launch event
Během 24 hodin od storna Kongresového centra se nám podařilo zajistit prostory, kam jsme nainstalovali servisní jednotku.
Na samotnou akci, jíž provázel Petr Švancara, přišlo téměř padesát hostů. Po slavnostním přípitku si vzal slovo jednatel Marek Zukal, jenž představil projekt. Následovala komentovaná prohlídka servisní jednotky a poté diskuze s novináři a partnery.
Modul vzbudil enormní zájem a značka získala patřičnou pozornost. V diskuzi hosty nejvíce zajímal servisní koncept, jak bude franšíza fungovat, zda se hlásí noví franšízanti či do kterých zemí se plánuje expanze. Dotazy směřovaly též k umístění servisů.
Výsledky
I přes překážky a změny proběhla celá akce bez jakýchkoliv komplikací a klient byl s jejím průběhem velmi spokojen. Díky této události se Marek Zukal seznámil s potenciálními partnery a investory a zároveň navázal kontakt s více než patnácti novináři, kteří jeho značce poskytli velký mediální prostor.
Celkem event zajistil 24 mediálních výstupů ze zpravodajských, automobilových a byznysových redakcí. Informace o vstupu Quick Stop Caru na trh se objevily například na portálech idnes.cz, aktualne.cz, irozhlas.cz, ale také v časopise Svět motorů nebo Reliant logistic news.
„Jsem rád za dobře zvládnutou organizaci eventu i perfektní komunikační podporu. Spolupráce s agenturou je bezproblémová, vysoce profesionální a velmi kvalitní. Naše spojení je dlouhodobé a věřím, že společně dosáhneme všech cílů, které jsme si stanovili.“
Marek Zukal, jednatel Quick Stop Car
Kontakt
Potřebujete pomoci
s marketingem?
Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme pro vás ty nejvhodnější marketingové nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční strategii.